Konkurs i Program Doradztwa Konsumenckiego
"Laur Eksperta"

Zdobądź znak jakości dla produktów i usług przyznawany przez Kapitułę złożoną z naukowców najbardziej prestiżowych polskich uczelni

Laur Eksperta

Relacja z Gali 2015

9 listopada 2015 roku w Rezydencji Belweder-Klonowa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się Gala Finałowa I edycji Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Doradztwa Konsumenckiego „Laur Eksperta”.  W jej trakcie przedstawiciele Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości, który jest organizatorem Konkursu, wręczyli certyfikaty poświadczające nadanie Znaków Jakości „Laur Eksperta” przedstawicielom ponad 80 firm z całej Polski.

Firmy wyróżnione w Konkursie wprowadziły na rynek produkty i usługi dobrze odpowiadające na oczekiwania klientów, wyróżniające się na tle produktów i usług konkurencyjnych, posiadające znaczący potencjał innowacyjny. Wręczenia dyplomów i pamiątkowych statuetek dokonali: Kamila Przeniosło, Prezes Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości oraz prof. Joanna Ejdys z Politechniki Białostockiej, członek Kapituły Konkursu. W uroczystości wziął również udział prof. Piotr Niedzielski, dziekan Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, który sprawował honorowy patronat nad Konkursem.
 
"Laur Eksperta" to ogólnopolski konkurs i program doradztwa konsumenckiego, którego celem jest wyróżnianie najlepszych produktów, marek i usług dostępnych na polskim rynku. W Konkursie można zdobyć prestiżowy znak jakości "Laur Eksperta", przyznawany przez Kapitułę złożoną z naukowców najlepszych polskich uczelni (m.in. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Rzeszowskiego i Politechniki Białostockiej). Patronat nad Konkursem sprawuje m.in. Polskie Towarzystwo Towaroznawcze.

Lista laureatów 2015 - kliknij!

Galeria zdjęć - kliknij!


 
W Gali Finałowej I edycji Konkursu uczestniczyło blisko 200 reprezentantów firm, które wzięły udział w rywalizacji o „Laur Eksperta” i uzyskały wynik pozytywny. -Do Konkursu zgłoszono w tym roku towary, usługi i marki reprezentujące niemal wszystkie branże i kategorie rynkowe, np. produkty spożywcze, kosmetyczne, elektroniczne, odzieżowe, finansowe, hotelowe i wiele innych. Nasi eksperci oceniali m.in. ich jakość, wartość rynkową, innowacyjność czy zgodność z potrzebami klientów. Badali również, czy zgłoszone do Konkursu produkty są wprowadzane na rynek i dystrybuowane z wykorzystaniem nowatorskich rozwiązań marketingowych. Najlepsze marki, produkty i usługi zdobyły Znak Jakości „Laur Eksperta”, który będą mogły wykorzystać marketingowo, np. na opakowaniach wyróżnionych produktów czy w komunikacji internetowej – mówi Kamila Przeniosło, Prezes Zarządu Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości. -Dokonując codziennych zakupów, często zwracamy uwagę na godła jakości obecne na opakowaniach lub w reklamach produktów. Trzymając w ręku butelkę popularnego napoju, kupując proszek do prania albo wybierając kredyt w banku, zdarzało nam się zatrzymać wzrok na charakterystycznym logo, które potwierdza wartość danej marki. Dzięki Konkursowi „Laur Eksperta” najlepsze polskie produkty mogą zyskać prestiżowy znak jakości, wzmocnić swoją rozpoznawalność i pozycję rynkową. „Laur Eksperta” to znakomity sposób na kreowanie silnej marki produktów i usług w oparciu o rekomendacje naukowego jury – argumentowała w trakcie Gali Kamila Przeniosło.   
 
Znak Jakości „Laur Eksperta” ma charakter prestiżowy - o jego przyznaniu decyduje grono profesorów, doktorów, ale i praktyków zarządzania, reprezentujących najlepsze polskie uczelnie. –Każdy produkt czy usługa poddawana jest skomplikowanej, kilkuetapowej ocenie. Ocena ta obejmuje analizę samych produktów, jak i informacji o firmie, która wprowadza daną markę na rynek. Co ważne – eksperci sięgają do wielu źródeł: analizują dokumenty, pozyskują informacje z instytucji badających i regulujących rynek, rozmawiają z konsumentami, szeroko korzystają z metody „tajemniczego klienta”. Jest to więc dokładna, rzetelna, szczegółowa analiza dokonywana przez wykwalifikowanych badaczy – przekonuje Malwina Pitach z Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości.
 
W trakcie uroczystej Gali w Rezydencji Belweder-Klonowa laureaci Konkursu „Laur Eksperta” odebrali pamiątkowe dyplomy oraz dokumenty licencyjne uprawniające do posługiwania się Znakiem Jakości „Laur Eksperta” w komunikacji marketingowej.  Wysłuchali także licznych gratulacji ze strony organizatorów Konkursu oraz instytucji wspierających ideę „Lauru Eksperta”. -Gratuluję dobrego wyniku. Gratuluję także, że wprowadzają Państwo na rynek produkty i usługi o wysokim poziomie użyteczności i znakomitej wartości dla klienta. Winszuję świetnych pomysłów biznesowych, twórczego myślenia, oryginalnego know-how, które zwykle leży u podstaw kreacji produktów i usług wyróżniających się na rynku. Gratuluję wreszcie efektywności w działaniach na rzecz budowania w kierowanych przez Państwa firmach kultury jakości – mówiła do laureatów Konkursu Kamila Przeniosło, Prezes Zarządu. Z kolei prof. Renata Salerno-Kochan, Prezes Polskiego Towarzystwa Towaroznawczego przesłała Laureatom życzenia sukcesów w rozwijaniu działalności firm i uznania konsumentów dla produktów i usług przez nich oferowanych.
 
W Konkursie, poza Znakiem Jakości "Laur Eksperta", firmy mogą zdobyć certyfikat nadzwyczajny „Laur Eksperta – Najlepsza Marka”. Otrzymują go te przedsiębiorstwa, których produkty i usługi zostały najwyżej ocenione przez ekspertów (nagrodzone najwyższą liczbą punktów rankingowych). W ten sposób organizatorzy wyróżniają marki najlepsze wśród najlepszych. W I edycji Konkursu Godłem „Laur Eksperta – Najlepsza Marka” wyróżniono:  linię produktów „Super Fish Prestige” GRAAL S.A., produkt „Zapewnienie i utrzymanie bezpieczeństwa ruchu drogowego” PZM WIMET Zbigniew Wiśniewski spółka jawna, album „Polska” wydawnictwa BOSZ Szymanik i wspólnicy spółka jawna, produkt „Technika antypoślizgowa” spółki CT SERVICE oraz „Izolacje przemysłowe” firmy PETROSTAL Piotr Kuklis.
 

W każdej edycji Konkursu Organizatorzy przyznają także certyfikaty nadzwyczajne „Laur Eksperta – Medal Nowoczesności” dla produktów i usług, które w opinii ekspertów szczególnie wyróżniają się oryginalnością, unikatowym charakterem, nowatorstwem i potencjałem innowacyjnym. W tym roku te prestiżowe statuetki otrzymały następujące firmy: GREEN S.A.D. TECHNOLOGY Sp. z o. o. (za „Nawóz naturalny BIONICS”), „INFO TECH” Dr Wojciech E. Kozłowski Spółka Jawna (za „Bibliotekę Oprogramowania Źródłowego INFO TECH IEC 61850 Software Library”), WESTMARK POLSKA Sp. z o.o. (za „Osiedle Ventana w Walendowie”), PCC EXOLS S.A. (za „Rokaminę 30 B Surfaktant Amfoteryczny”), PPHU SOLMAG AGRO Maciej Jasiński (za „Nawóz dolistny Sol-Vit MnCu nano Premium”), TiLeCo Ewa Szenic-Zaborowska (za „Dachówki i gąsiory kompozytowe TiLeCo”), MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA Sp. z o.o. w Krakowie (za:  „Usługę w zakresie zarządzania systemem gospodarki odpadami w Gminie Kraków”), DATACOMP Sp. z o.o. (za: „Oprogramowanie DataERP”), MIKOMAX sp. z o.o. sp. k. (za „Biurko Stand Up”), SiDLY Sp. z o.o. (za „Multisensoryczny aparat do telematyki medycznej SiDLY CARE”), MEXEO Wiesław Hreczuch (za: „Advance BPA”), EQUIPO Sp. z o. o. (za: „GORE® Cover”), ADRIAN  Fabryka Rajstop Małgorzata Rosołowska –Pomorska (za: „Rajstopy GRAZIA”) oraz ANTAL INTERNATIONAL Sp. z o. o. (za usługę „Rekrutacja specjalistów i menedżerów oraz doradztwo personalne”).
 
Część artystyczną Gali wypełnił recital Katarzyny „Pumy” Piaseckiej - kompozytorki, aranżerki, dyrygentki, absolwentki Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach i stypendystki Berklee College of Music w Bostonie w Stanach Zjednoczonych. Zwieńczeniem spotkania był uroczysty bankiet przygotowany przez Rezydencję Belweder-Klonowa, który stanowił okazję do kuluarowych rozmów, wymiany uwagi i doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami wyróżnionymi w Konkursie.
 
Konkurs o Znak Jakości „Laur Eksperta” ma charakter cykliczny. Jego kolejna edycja rozpocznie się wczesną wiosną 2016 roku, nabór zgłoszeń potrwa do czerwca 2016 roku, a Gala Finałowa planowana jest jesienią 2016 roku. 

 

Laur Eksperta
Laur Eksperta

Relacja z Gali 2015

9 listopada 2015 roku w Rezydencji Belweder-Klonowa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się Gala Finałowa I edycji Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Doradztwa Konsumenckiego „Laur Eksperta”.  W jej trakcie przedstawiciele Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości, który jest organizatorem Konkursu, wręczyli certyfikaty poświadczające nadanie Znaków Jakości „Laur Eksperta” przedstawicielom ponad 80 firm z całej Polski.

Firmy wyróżnione w Konkursie wprowadziły na rynek produkty i usługi dobrze odpowiadające na oczekiwania klientów, wyróżniające się na tle produktów i usług konkurencyjnych, posiadające znaczący potencjał innowacyjny. Wręczenia dyplomów i pamiątkowych statuetek dokonali: Kamila Przeniosło, Prezes Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości oraz prof. Joanna Ejdys z Politechniki Białostockiej, członek Kapituły Konkursu. W uroczystości wziął również udział prof. Piotr Niedzielski, dziekan Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, który sprawował honorowy patronat nad Konkursem.
 
"Laur Eksperta" to ogólnopolski konkurs i program doradztwa konsumenckiego, którego celem jest wyróżnianie najlepszych produktów, marek i usług dostępnych na polskim rynku. W Konkursie można zdobyć prestiżowy znak jakości "Laur Eksperta", przyznawany przez Kapitułę złożoną z naukowców najlepszych polskich uczelni (m.in. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Rzeszowskiego i Politechniki Białostockiej). Patronat nad Konkursem sprawuje m.in. Polskie Towarzystwo Towaroznawcze.

Lista laureatów 2015 - kliknij!

Galeria zdjęć - kliknij!


 
W Gali Finałowej I edycji Konkursu uczestniczyło blisko 200 reprezentantów firm, które wzięły udział w rywalizacji o „Laur Eksperta” i uzyskały wynik pozytywny. -Do Konkursu zgłoszono w tym roku towary, usługi i marki reprezentujące niemal wszystkie branże i kategorie rynkowe, np. produkty spożywcze, kosmetyczne, elektroniczne, odzieżowe, finansowe, hotelowe i wiele innych. Nasi eksperci oceniali m.in. ich jakość, wartość rynkową, innowacyjność czy zgodność z potrzebami klientów. Badali również, czy zgłoszone do Konkursu produkty są wprowadzane na rynek i dystrybuowane z wykorzystaniem nowatorskich rozwiązań marketingowych. Najlepsze marki, produkty i usługi zdobyły Znak Jakości „Laur Eksperta”, który będą mogły wykorzystać marketingowo, np. na opakowaniach wyróżnionych produktów czy w komunikacji internetowej – mówi Kamila Przeniosło, Prezes Zarządu Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości. -Dokonując codziennych zakupów, często zwracamy uwagę na godła jakości obecne na opakowaniach lub w reklamach produktów. Trzymając w ręku butelkę popularnego napoju, kupując proszek do prania albo wybierając kredyt w banku, zdarzało nam się zatrzymać wzrok na charakterystycznym logo, które potwierdza wartość danej marki. Dzięki Konkursowi „Laur Eksperta” najlepsze polskie produkty mogą zyskać prestiżowy znak jakości, wzmocnić swoją rozpoznawalność i pozycję rynkową. „Laur Eksperta” to znakomity sposób na kreowanie silnej marki produktów i usług w oparciu o rekomendacje naukowego jury – argumentowała w trakcie Gali Kamila Przeniosło.   
 
Znak Jakości „Laur Eksperta” ma charakter prestiżowy - o jego przyznaniu decyduje grono profesorów, doktorów, ale i praktyków zarządzania, reprezentujących najlepsze polskie uczelnie. –Każdy produkt czy usługa poddawana jest skomplikowanej, kilkuetapowej ocenie. Ocena ta obejmuje analizę samych produktów, jak i informacji o firmie, która wprowadza daną markę na rynek. Co ważne – eksperci sięgają do wielu źródeł: analizują dokumenty, pozyskują informacje z instytucji badających i regulujących rynek, rozmawiają z konsumentami, szeroko korzystają z metody „tajemniczego klienta”. Jest to więc dokładna, rzetelna, szczegółowa analiza dokonywana przez wykwalifikowanych badaczy – przekonuje Malwina Pitach z Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości.
 
W trakcie uroczystej Gali w Rezydencji Belweder-Klonowa laureaci Konkursu „Laur Eksperta” odebrali pamiątkowe dyplomy oraz dokumenty licencyjne uprawniające do posługiwania się Znakiem Jakości „Laur Eksperta” w komunikacji marketingowej.  Wysłuchali także licznych gratulacji ze strony organizatorów Konkursu oraz instytucji wspierających ideę „Lauru Eksperta”. -Gratuluję dobrego wyniku. Gratuluję także, że wprowadzają Państwo na rynek produkty i usługi o wysokim poziomie użyteczności i znakomitej wartości dla klienta. Winszuję świetnych pomysłów biznesowych, twórczego myślenia, oryginalnego know-how, które zwykle leży u podstaw kreacji produktów i usług wyróżniających się na rynku. Gratuluję wreszcie efektywności w działaniach na rzecz budowania w kierowanych przez Państwa firmach kultury jakości – mówiła do laureatów Konkursu Kamila Przeniosło, Prezes Zarządu. Z kolei prof. Renata Salerno-Kochan, Prezes Polskiego Towarzystwa Towaroznawczego przesłała Laureatom życzenia sukcesów w rozwijaniu działalności firm i uznania konsumentów dla produktów i usług przez nich oferowanych.
 
W Konkursie, poza Znakiem Jakości "Laur Eksperta", firmy mogą zdobyć certyfikat nadzwyczajny „Laur Eksperta – Najlepsza Marka”. Otrzymują go te przedsiębiorstwa, których produkty i usługi zostały najwyżej ocenione przez ekspertów (nagrodzone najwyższą liczbą punktów rankingowych). W ten sposób organizatorzy wyróżniają marki najlepsze wśród najlepszych. W I edycji Konkursu Godłem „Laur Eksperta – Najlepsza Marka” wyróżniono:  linię produktów „Super Fish Prestige” GRAAL S.A., produkt „Zapewnienie i utrzymanie bezpieczeństwa ruchu drogowego” PZM WIMET Zbigniew Wiśniewski spółka jawna, album „Polska” wydawnictwa BOSZ Szymanik i wspólnicy spółka jawna, produkt „Technika antypoślizgowa” spółki CT SERVICE oraz „Izolacje przemysłowe” firmy PETROSTAL Piotr Kuklis.
 

W każdej edycji Konkursu Organizatorzy przyznają także certyfikaty nadzwyczajne „Laur Eksperta – Medal Nowoczesności” dla produktów i usług, które w opinii ekspertów szczególnie wyróżniają się oryginalnością, unikatowym charakterem, nowatorstwem i potencjałem innowacyjnym. W tym roku te prestiżowe statuetki otrzymały następujące firmy: GREEN S.A.D. TECHNOLOGY Sp. z o. o. (za „Nawóz naturalny BIONICS”), „INFO TECH” Dr Wojciech E. Kozłowski Spółka Jawna (za „Bibliotekę Oprogramowania Źródłowego INFO TECH IEC 61850 Software Library”), WESTMARK POLSKA Sp. z o.o. (za „Osiedle Ventana w Walendowie”), PCC EXOLS S.A. (za „Rokaminę 30 B Surfaktant Amfoteryczny”), PPHU SOLMAG AGRO Maciej Jasiński (za „Nawóz dolistny Sol-Vit MnCu nano Premium”), TiLeCo Ewa Szenic-Zaborowska (za „Dachówki i gąsiory kompozytowe TiLeCo”), MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA Sp. z o.o. w Krakowie (za:  „Usługę w zakresie zarządzania systemem gospodarki odpadami w Gminie Kraków”), DATACOMP Sp. z o.o. (za: „Oprogramowanie DataERP”), MIKOMAX sp. z o.o. sp. k. (za „Biurko Stand Up”), SiDLY Sp. z o.o. (za „Multisensoryczny aparat do telematyki medycznej SiDLY CARE”), MEXEO Wiesław Hreczuch (za: „Advance BPA”), EQUIPO Sp. z o. o. (za: „GORE® Cover”), ADRIAN  Fabryka Rajstop Małgorzata Rosołowska –Pomorska (za: „Rajstopy GRAZIA”) oraz ANTAL INTERNATIONAL Sp. z o. o. (za usługę „Rekrutacja specjalistów i menedżerów oraz doradztwo personalne”).
 
Część artystyczną Gali wypełnił recital Katarzyny „Pumy” Piaseckiej - kompozytorki, aranżerki, dyrygentki, absolwentki Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach i stypendystki Berklee College of Music w Bostonie w Stanach Zjednoczonych. Zwieńczeniem spotkania był uroczysty bankiet przygotowany przez Rezydencję Belweder-Klonowa, który stanowił okazję do kuluarowych rozmów, wymiany uwagi i doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami wyróżnionymi w Konkursie.
 
Konkurs o Znak Jakości „Laur Eksperta” ma charakter cykliczny. Jego kolejna edycja rozpocznie się wczesną wiosną 2016 roku, nabór zgłoszeń potrwa do czerwca 2016 roku, a Gala Finałowa planowana jest jesienią 2016 roku. 

 

Zobacz fotorelację z Gali Finałowej

Pobierz zgłoszenie do konkursu

.

.